Changemaker kokosi rauhanketjua

Nuorisoverkosto Changemakerin vuoden 2015 vaikuttamistoiminnan teemana oli väkivaltaisen radikalisaation ehkäiseminen. Verkoston Rauhanradikaali-kampanja näkyi muun muassa kymmenessä erilaisessa tapahtumassa kesän aikana ja siihen liittyen järjestettiin kolme keskustelutilaisuutta. Kampanjassa kerättiin rauhanketjua, johon kertyi yhteensä 2235 ajatusta rauhasta.

Changemakerin vapaaehtoisten tekemästä Globalistilehdestä ilmestyi kaksi numeroa. Aiheina olivat keväällä kampanjateeman mukaisesti radikalisaatio ja syksyllä erittäin ajankohtainen muuttoliike.

Verkoston tärkeimpiä koulutustapahtumia olivat huhti- ja lokakuussa järjestetyt Changemaker-viikonloput, joihin osallistui ennätysmäärä uusia jäseniä. Jäsenrekrytointia tehtiin erityisesti kristillisissä nuorten tapahtumissa, kuten Oulugospelissa ja Maata näkyvissä -festivaalilla. Vuoden aikana Changemakeriin liittyi peräti 267 uutta jäsentä.

Verkoston paikallisryhmätoimintaa tuettiin luomalla helposti monistettavia toimintamalleja ja jakamalla kokemuksia tammi- ja elokuussa järjestetyissä paikallisryhmäpäivissä. Vuonna 2015 tehtiin myös uusi materiaali verkoston vapaaehtoisille: Changemaker – Opas toimintaan.