Nuorten mainoksia Kirkon Ulkomaanavun aiheista

Kilpailua käytiin neljässä eri sarjassa: printti-, filmi-, cyber- ja mediatoimistosarjoissa. Kussakin kategoriassa oli Kirkon Ulkomaanavun työhön liittyvät aiheet.

Filmi- ja mediatoimistosarjojen aihe liittyi katastrofityöhön, printtisarjan naisten toimeentulon parantamiseen kehitysmaissa ja cyber-sarja kehitysavun määrään Suomessa.

Torstaina 26.4.2007 julkistettiin kilpailun voittajatyöt. Pääpalkinnon veivät mainostoimisto Arvon Jarkko Toijonen ja Imageneeringin Janne Gylling. Tuomaristo päätti palkita voittajakaksikon printtisarjassa kisanneen Scissors-työn kullan lisäksi Grand Prix’lla, sillä se oli tuomariston mielestä finalistien joukossa omaa luokkaansa.

"Erottuu ennen kaikkea erittäin hyvänä mainoksena. Onnistunut kiteytys toimeksiannosta pysäyttävällä, kiinnostavalla ja ennen kaikkea tuoreella tavalla. Ideasta on lyhyt matka ratkaisuun – hienoa visuaalista viestiä täydentää selkeä teksti. Tasapainoinen kokonaisuus!" oli tuomariston lausunto voittajasta.

Katso voittajatyö "Scissors"   

Young Creatives Finland -kilpailun muiden tämänvuotisten finalistien nimet ja työt löytyvät kilpailun verkkosivulta www.canneslions.fi . Cannes Lions on laajin vuosittainen luovan mainonnan ja markkinointiviestinnän katselmus ja se kokoaa yhteen yli 8 000 alan toimijaa 75:stä eri maasta.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Kirsi Saloranta, p. (09) 1802 563, 040 512 3286