Kirkon Ulkomaanavun Toisenlaiselle lahjalle hopeaa EFFIE Finland -kilpailussa
Kirkon Ulkomaanavun Toisenlainen lahja on palkittu hopealla markkinointiviestinnän EFFIE Finland 2007-kilpailun non-profit sarjassa.
Tuomariston perusteluissa korostetaan Toisenlaisen lahjan synnyttäneen ilmiön eettisestä lahjoittamisesta niiden neljän vuoden aikana, joina sitä on voinut ostaa. Kampanja on saavuttanut merkittäviä taloudellisia tuloksia pienillä panostuksilla.
-Toisenlainen lahja on toimialalle epätyypillinen kampanja. Ongelmalähtöisen kampanjoinnin sijaan käytimme tyylilajina huumoria ja poikkesimme visuaalisuudessa tyypillisestä kehitysmaakuvituksesta, Kirkon Ulkomaanavun sidosryhmäjohtaja Marianne Heikkilä kertoo.
Toisenlainen lahja on lahjoituskonsepti, jossa voi tavanomaisen lahjoittamisen sijaan hankkia Kirkon Ulkomaanavun kautta ystävälle, itselleen tai vaikka liikekumppanille lahjaksi esimerkiksi vuohen, kanan tai huussin, jotka toimitetaan kehitysmaan perheelle.
-Toisenlainen lahja tekee kehitysyhteistyön konkreettiseksi ja lahjoittamisen mielekkäämmäksi. Se on ratkaissut monien suomalaisten lahjaongelmat, Heikkilä jatkaa.
Toisenlaista lahjaa voi ostaa ympäri vuoden, mutta erityisen suosittu se on joululahjana. Kätevimmin sen saa hankittua verkkokaupasta.
EFFIE Finland on Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n ja Suomen Markkinointiliitto MARK:n järjestämä markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Kilpailu on maailman laajin ja arvostetuin, ja se järjestetään vuosittain 34 maassa.
Lisätietoja:
Kirkon Ulkomaanavun sidosryhmäjohtaja Marianne Heikkilä 040 5013 56, marianne.heikkila@kirkonulkomaanapu.fi
www.toisenlainenlahja.fi